Dezvăluirea capcană Orochi menționează pozitivismul, dar critică: "Vor să-i facă pe oameni să se întoarcă la gândirea ca în Epoca de Piatră

Kyle Simmons 18-10-2023
Kyle Simmons

" Totul ar alerga spre esența celebrității, "știi?"/ Mai puțină vanitate și mai mult adevăr/ Trăind și realitatea/ Știind să folosești o cădere dificilă ca o trambulină spre prosperitate/ Amintindu-ți mereu că o dificultate/ Este doar un gol între două fericiri. "Versurile sunt de "New Colony" , muzica care închide "Celebritate" , albumul de debut al rapperului din Rio de Janeiro Orochi Numele de scenă se referă la Flávio César Castro Tânăra de 21 de ani, care a fost deja remarcată chiar de rapperul american Wiz Khalifa ( citiți în interviul de mai jos Abia aștept să mă întorc la spectacole, pentru că oamenii au nevoie să asculte aceste cântece împreună. Suntem într-un moment de îndoială, de frică, de slăbiciune. Muzica îi pune pe oameni în top", spune Orochi, care a creat bătăliile de rime la Tanque, în São Gonçalo. "Am fost de 22 de ori și am câștigat de 22 de ori", își amintește el, fără să-și ascundă mândria pentru primii pași.

Vezi si: Pasquim: ziarul care a contestat dictatura are parte de o expoziție în SP la 50 de ani de la înființare

În vârstă de 21 de ani, Orochi este marele nume al trapului național.

Porecla aleasă a venit de la " Regele Luptătorilor ", joc video de lupte lansat în anii '90. Cu trei milioane de urmăritori pe Instagram, el este cel mai nou fenomen național de trap." Orochi a fost un nume care m-a lovit în cap. Estetica numelui se potrivea. Nu e vorba de aspectul personajului și nici de puterea ", explică el.

În timp ce Flávio s-a născut în Niterói, un oraș din Rio de Janeiro, Orochi, artistul, s-a născut în bătălii de rime în Tanque, în São Gonçalo, un municipiu vecin. Prietenii de școală obișnuiau să meargă în fiecare miercuri la stil liber Într-o zi, Orochi a decis să meargă și el la competiție, dar nu înainte de a căuta videoclipuri cu posibilii săi adversari pe YouTube. Tatăl său l-a luat pentru prima dată, dar se temea că antrenamentul constant va afecta performanța fiului său la școală.

" A fost dificil pentru tatăl meu să mă lase să plec pentru că erau multe droguri în mediul înconjurător, acces la băutură și, de asemenea, în apropierea comunității. Tatăl meu era îngrijorat pentru că São Gonçalo este un loc greu și toate acestea se întâmplau noaptea. Dar când a văzut că am avut darul, m-a lăsat să plec. M-a luat de mai multe ori mai târziu, dar îi era teamă că mă voi pierde pe calea drogurilor, acea grijă părintească. În acea perioadăa încercat să mă facă să mă mut, dar eram deja dependent de el, fascinat de el, dependent să mă duc acolo. Nu era pentru a bea, a vedea femei sau a mă vedea cu prietenii. Era chestia cu rima. ", spune el.

Albumul recent lansat, care a primit numele de "Celebrity" , este o narațiune a poveștilor, viselor, revoltelor și ideilor - adesea filosofice - ale lui Orochi, un tânăr care crede în puterea minții, a cuvintelor și în potențialul transformator al educației - dar în alte moduri. Cu o critică dură la adresa sistemului educațional brazilian, el spune că scoaterea din programa școlară a unor materii precum filosofia și sociologiașcolii sunt atitudini retrograde care au un singur obiectiv: să abrutizeze societatea.

" Sunt atâția profesori buni, atâția artiști cu artă bună de transmis mai departe și, dimpotrivă, vine ăsta care e la președinție... Măi, măi, să iei filozofia, să iei materiile care îi fac pe oameni să gândească... Pentru mine e pentru că există un plan malefic în spate. Poate sună ca o vorbă de nebun plin de teorii, dar eu cred că asta e.gândirea umană, (cum ar fi) filosofia și sociologia. Pentru mine, aceasta înseamnă să încetinești mințile oamenilor și să creezi o societate proastă "Printre co-scriitorii discului se numără unul dintre foștii săi profesori, care l-a ajutat să scrie "New Colony" .

Citiți interviul complet al lui Orochi pentru Reverb:

Ți-ai luat numele de scenă de la "The King of Fighters", de ce te-ai identificat cu Orochi din jocul video?

Unde locuiți în prezent?

Locuiesc în Vargem Pequena ( cartier din zona de vest a orașului Rio de Janeiro Am venit aici pentru că era mai aproape de studiourile în care obișnuiam să înregistrez, care erau mereu în Barra da Tijuca și, la vremea respectivă, nu aveam nici mașină, nici studio. Aici era un punct de acces foarte ușor și rapid. De asemenea, aici este multă pădure și îmi place foarte mult să fiu în mijlocul pădurii, să am un aer mai curat, știi? Cu banii din spectacol am reușit să construim studioul și, de asemenea, săam o mașină mișto. acum vreo șase luni, m-am răsturnat cu prima mea mașină și, slavă Domnului, am supraviețuit. conduceam, respectând viteza de deplasare și purtând centura de siguranță, dar a fost un aquaplaning. nu știam cum e și, din păcate, am învățat pe pielea mea. eram treaz, nu aveam nimic, dar mașina s-a prăbușit. a fost prima mea mașină, am scris chiar și un cântec pentru ea, "Mitsubishi" . Amuzica a rămas, dar mașina a plecat.

Aveți două piese care vorbesc direct despre mașini, "Mitsubishi" și "Ferrari Red", pe lângă alte piese în care faceți referiri la automobile. Sunteți un tip căruia îi plac mașinile?

Toată lumea visează să aibă mai multe mașini, nu este scopul meu, nu este obiectivul meu, dar sunt și eu un fan. Mașina mea de astăzi este un Mercedes C-250, care este ceva ce nu mă așteptam să am niciodată. Oamenii spun că trebuie să-mi schimb mașina, dar eu spun că nu, aș trăi cu această mașină toată viața. Aș trăi 50 de ani cu această mașină, dacă ar fimotorul său poate gestiona ( Râde ).

Ce legătură are capcana cu această temă și cu ostentația în general?

Mulți oameni critică trap și rap-ul pentru că sunt prea ostentative, tu ce crezi?

Băieții de acolo se dau și ei în spectacol, spun și ei lucruri grele, unii sunt sexiști, alții sunt deplasați, unii spun lucruri incredibile. Dar brazilienii acceptă asta într-un mod mai puțin prejudecat. Când artiștii trap vor evolua și pe partea asta melodică, când producătorii vor evolua în această undă sonoră la nivel național, această prejudecată se va termina. Este încă o luptă a noastrăde asemenea: să căutăm o evoluție a sonorității, astfel încât să putem continua să ne cântăm reconquista, realitatea noastră, dar într-o melodie mai ușor de acceptat.

Dacă te gândești la epoca funk-ului ostentativ care a existat între 2012 și 2014, cântăreții de funk erau și ei ostentativi, Guime sau MC Daleste. A fost ceva care a mers bine multă vreme, bineînțeles și cu prejudecăți, funk și rap mereu unul lângă altul în linia de tragere a prejudecăților, dar oamenii au îmbrățișat-o. Artiștii au făcut peste un milion de reali cântând ostentativ. Când a avut loc paradaNu sunt genul care să vorbească despre ce nu am, nu sunt genul care să tot spună că am ceva ce nu am, prefer să mă joc în realitatea mea. Vorbesc despre ce am, spun mulțumesc și e cool. Dar dacă spui că vrei ceva, nu cred că e greșit. E puterea de aPersuasiunea, este puterea minții. Mentalizezi ceva și îți pui încrederea în el, iar universul cu siguranță te va asculta și ți-l va arunca înapoi. Prefer să o văd astfel decât ca pe o ostentație. Când o vedem doar ca pe o ostentație, ne plasăm foarte departe de cei care nu o pot avea. Prefer să spun că persoana poate cuceri.

E așa cum spunea Tupac: nu trebuie ca tipul să vadă ce are el și să creadă că e imposibil să aibă pentru că nu e Tupac sau Orochi. Trebuie să vadă că Orochi are și poate avea și el. Tupac spune ceva de genul ăsta, despre a comunica în acest fel cu oricine te ascultă.

Cum a fost primul tău contact cu rap-ul și cu muzica?

Ascultam acele CD-uri "Tracks" care se vindeau în magazinele de pe stradă, acele ediții piratate, dar, pe atunci, doar ascultam, cu urechea lăsată. Știam doar că era hip hop. Știam de Akon, Snoop Dogg, Lil Wayne, Jay-Z, chestiile astea mai mult de ring de dans, care erau ceea ce veneau la noi. Nu știam ce era trap, R&B, club, boom bap. Primul meu contact cu rap-ul a fost pe acele DVD-uri piratate. Și rap-ul era înAcolo era un grup de copii care ascultau hip-hop și făceau stil liber Mi-au arătat bătăliile Emicida și ConeCrew. Auzisem deja câteva melodii ale lui Racionais pe stradă, dar nu înțelegeam mișcarea, nu știam ce este cultura. Aveam vreo 12 ani. După ce am început să fac bătălia de rime și am început să vorbesc cu cei mai în vârstă, acolo am început să îi cunosc. Întotdeauna am fost un cititor de legende muzicale, am vrut să știu ceÎntotdeauna am avut acest interes, dar niciodată nu a fost pentru a face muzică, apoi am început să fac muzică din întâmplare, am vrut să fac battle rhymes.

Vezi si: Știați că cel mai mare tobogan de apă din lume se află în Rio de Janeiro?

Cum ai luat decizia de a începe să faci muzică? A fost în timpul bătăliilor de rime de la Tanque?

Cum ai ajuns la Bătălia tancurilor?

Tatăl tău a sprijinit începutul tău în lupte?

Orochi și-a început cariera în bătălii de rime la Tanque, în São Gonçalo.

Cum a fost să crești în Vila Lage (São Gonçalo)? Cu cine ai locuit?

Am încetat să mai studiez înainte de a termina liceul pentru că, atunci când am descoperit chestia asta cu muzica, am văzut că deja învățam lucruri pe care nu aș fi avut nevoie să le pun în viața mea. De asemenea, m-am gândit că, la școală, metoda de predare era deja plictisitoare, totul evolua în afară de școală. Mai puțin metoda de predare, mai puțin masacrul ăla în care nu puteai să alegi ce vrei să studiezi. Câteva.Tinerii, cunosc oameni de 12 sau 13 ani, care știu deja ce vor deveni la 18 ani, iar tipul nu vrea să studieze Geografie pentru că vrea să facă altceva, înțelegeți ce vreau să spun? Nu există muzică la școală, nu există lecții de canto sau de instrumente. Și am devenit dezinteresat de asta.

Cum credeți că mediul școlar ar putea fi mai bun pentru elevi?

Trebuie să existe muzică în școală, trebuie să existe lecții de canto. Nu are rost să punem doar IT și educație fizică. De ce este hip-hop-ul internațional mai mare decât rock-ul? De ce este hip-hop-ul mai mare decât toate stilurile de muzică? Pentru că ei învață muzică la școală. De aceea ei conduc lumea muzicală, pentru că învață muzică la școală. Trebuie să existe un fel de Villa-Lobos ( școală de muzică Mi-aș dori ca copiii mei, mi-aș dori ca toată lumea să învețe muzică, dar asta e ceva ce lipsește. Cu siguranță, dacă ar fi să le spun asta oamenilor să dezvolte școlile, aș spune-o. Sunt unii care o fac, dar nu sunt majoritatea. Sunt atât de mulți profesori buni acolo, atât de mulțiartist cu artă bună care să fie transmisă mai departe în viitor și, dimpotrivă, vine tipul ăsta care e la președinție - nu am nimic cu el, nu, să știți - dar, băi, omule, să iei filosofia, să iei subiectele care îi fac pe oameni să gândească, pentru mine e pentru că există un plan diabolic în spatele lui care vrea să încetinească mintea oamenilor. Poate sună ca o vorbă de nebun plin de teorie, dar, euCred că asta e. Băieții iau subiectele care fac ființele umane să gândească, ( ca ) filozofie și sociologie, care a fost materia care m-a interesat cel mai mult. Pentru mine asta înseamnă să creez o societate proastă, o societate care să servească. Vor să întârzie, să facă oamenii să se întoarcă la mentalitatea din Epoca de Piatră. Cred că există un plan acolo, printre cei care conduc. Poate că sună ca o vorbă nebună, dar școala merge înapoi. Acest lucru foarteȘcoala ar trebui să aibă o legătură mai mare cu viața elevului, mai multe cursuri în aer liber, mai multe situații de viață de zi cu zi. Este mereu în același ciclu. De aceea am plecat, nu mi-e rușine.

Ai spus că alegerea numelui nu a venit pentru superputerile personajului, dar dacă ai fi un erou cu superputeri, care ar fi ale tale?

Viziunea este să ai mereu gânduri bune și să te gândești cât mai mult că îți va fi bine. Pentru că, dacă nu îți este bine în timpul în care ai crezut că va fi, cu siguranță că această energie pe care ai aruncat-o va ajunge la cineva care este acolo, lângă tine, și va ajunge să se reverse. Este un lucru în care cred foarte mult: energia și puterea minții. Dar nu este o chestiune de a gândi repede și de a primi. Trebuie să gândești și săApoi, Universul începe să joace lucrurile la care te-ai gândit. E o vorbă nebună, dar asta e. Mintea ființei umane trebuie să aibă o anumită valoare, pentru că doar carnea și sângele nu au. E doar momentul în care trăim aici și apoi murim și mintea noastră se duce unde? Mintea noastră se duce undeva.

În afară de numele tău, faci frecvent referiri la jocuri, cum ar fi în "Balloon", în care folosești și referințe din "GTA" și "Pokémon". A fost întotdeauna un hobby?

În "Balão", vorbiți despre momentul în care ați fost oprit de poliția rutieră ( în martie 2019, Orochi a fost reținut pentru posesie de droguri și ultraj contra autorității În melodie, transformați acest lucru într-un strigăt de răscumpărare și, de asemenea, într-o critică a societății. Cum a fost să scrieți și să produceți această piesă?

Cum ați ales locul de filmare a videoclipului?

Am înregistrat vocea, zilele trecute am fost în acel loc din clip. Treceam pe acolo cu un prieten, în fața unui spital abandonat din Colubandê ( cartier în São Gonçalo L-am rugat să tragă pe dreapta și am intrat, chiar puțin speriată pentru că locul este imens și era abandonat, totul era întunecat, începea să plouă. Am urcat la etajul trei cu lanterna telefonului mobil și am găsit un om al străzii care era acolo, care avea grijă de locul respectiv și am vorbit cuA doua zi eram deja acolo, înregistrând clipul.

În "Nova Colônia", criticați dur modul în care guvernul și societatea privesc cultura din favelas. Ce sentimente vă provoacă acest lucru?

Revoltă. Nu vreau să le compar pe cele două, dar "Noua colonie" are aceeași estetică ca și "Balonul". E revoltător pentru că am făcut un spectacol în favela, am postat un poveste L-am văzut și m-am gândit: "Adică nu putem cânta în comunitate pentru că este un spectacol pentru traficul de droguri? Nu mai sunt locuitori în favela acum? Nu mai sunt "menoreszada" (copii) cărora să le placă rap-ul și să vrea să-l asculte? Femeile care merg și ele la dans, oameni care nu au bani să meargă la cluburi de noapte...".Era un eveniment hip-hop, iar băieții vin și îl numesc "spectacol pentru traficanții de droguri". Nu, am început să mă pedepsesc cu versurile. Profesoara mea Mônica Rosa, care m-a învățat mult timp să scriu și să scriu literatură, m-a ajutat să compun. Nu mai citisem știrile de mult timp și am vrut să scriu un rezumat al tuturor nevrozelor care se întâmplau în Brazilia, cele 80 de împușcăturiI-am cerut profesorului meu să-mi dea o direcție, pentru că voiam să fac o muzică care să atingă rana și să închidă rana.De aceea e ultima, pentru că e același pumn ca și "Balão". Termin albumul în esența mea, în rădăcinile mele. Abia aștept să mă întorc la spectacole pentru că oamenii aveau nevoie să asculte aceste piese împreună. Suntem într-un moment de multă îndoială, de frică, de slăbiciune. Cred că muzica îi ridică pe ceilalți.

Și acest posibil parteneriat cu Wiz Khalifa, unde se află?

I-am trimis un mesaj de respect, în calitate de admirator al muncii lui. I-am trimis o grămadă de like-uri de genul "hai să vedem dacă merge". I-am trimis un emoji și am scris: "respect maxim". Și nu știu dacă îmi cunoștea deja munca, dar mi-a răspuns: "Trimite muzică. Hai să facem un cântec." (" trimite muzică, hai să facem un cântec" Nu-mi venea să cred, dar era profilul tipului. O să se întâmple, am cântecul pregătit, trebuie doar să-mi răspundă acum. Pentru că m-a cerut în căsătorie, am scris cântecul și acum nu am contactul lui, un e-mail pe care să-l trimit. Dar deja mă gândesc, iar universul joacă de partea mea. Văd doar o modalitate de a-i atrage atenția, dar o să se întâmple.Poate că într-o zi va fi online și va fi la micul dejun sau va fuma - pentru că fumează al dracului - și va deschide Instagram și va vedea. Dar e greu. Vedeți: eu am trei milioane de urmăritori și e destul de greu să citesc un mesaj. Imaginați-vă el cu 30 de milioane?

Și aici, în Brazilia, cu cine v-ar plăcea să lucrați?

Știu că ar fi foarte aiurea și foarte diferit cu Alcione, cu Vanessa da Mata. Ar fi un cântec trap nebunesc! Cu ei doi aș face cel mai bun cântec din Brazilia, nici măcar nu ar trebui să scrie, doar să cânte. Casele de discuri sunt dispuse să o facă ( astfel de colaborări De asemenea, sunt fan Falcão, Seu Jorge, Jorge Aragão, Zeca Pagodinho... Voiam să reprezint. Tatăl meu a fost cântăreț de samba, a avut un grup de samba de raiz.

De ce se numește albumul "Celebrity"?

Kyle Simmons

Kyle Simmons este un scriitor și antreprenor cu o pasiune pentru inovație și creativitate. El a petrecut ani de zile studiind principiile acestor domenii importante și folosindu-le pentru a ajuta oamenii să obțină succes în diferite aspecte ale vieții lor. Blogul lui Kyle este o dovadă a dăruirii sale de a răspândi cunoștințe și idei care vor inspira și motiva cititorii să-și asume riscuri și să-și urmeze visele. Ca scriitor priceput, Kyle are talentul de a descompune concepte complexe într-un limbaj ușor de înțeles, pe care oricine îl poate înțelege. Stilul său captivant și conținutul perspicace l-au făcut o resursă de încredere pentru numeroșii săi cititori. Cu o înțelegere profundă a puterii inovației și a creativității, Kyle depășește constant granițele și provoacă oamenii să gândească în afara cutiei. Indiferent dacă sunteți antreprenor, artist sau pur și simplu doriți să trăiți o viață mai împlinită, blogul lui Kyle oferă informații valoroase și sfaturi practice pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele.